Από έρευνα του γραφείου ΟΕΥ Μιλάνου της Ελληνικής Πρεσβείας στην Ιταλία

 

 Σημαντικές είναι οι διαπιστώσεις και πολύ χρήσιμα τα συμπεράσματα έρευνας για την αγορά ελαιολάδου της Ιταλίας που πραγματοποίησε το Γραφείο ΟΕΥ Μιλάνου της Ελληνικής Πρεσβείας στην Ιταλία.IT

 Συμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, η Ιταλία αποτελεί τον σημαντικότερο εμπορικό εταίρο της Ελλάδας στον τομέα του ελαιόλαδου, καθώς το 64,67% της αξίας των συνολικών εξαγωγών ελαιόλαδου της Δ.Κ.150910 και το 75,88% του συνολικού όγκου κατευθύνεται στην Ιταλική αγορά.

 Ωστόσο, το επώνυμο ελληνικό ελαιόλαδο απουσιάζει από τις αλυσίδες supermarket καθώς εισάγεται σε μορφή χύμα και χρησιμοποιείται για την παραγωγή μείγματος ελαιόλαδου, το οποίο στη συνέχεια πωλείται στην εγχώρια αγορά και στις αγορές του εξωτερικού ως “μείγμα ελαιόλαδου Ε.Ε” ή “μείγμα ελαιόλαδου ΕΕ και τρίτων χωρών”.

 Η διαδικασία  αυτή έχει ως αποτέλεσμα την εγγραφή του “μείγματος ελαιόλαδου” στη συνείδηση των καταναλωτών διεθνώς ως προϊόν «Made in Italy».

 Επομενως,  προκειμένου να εισέλθει στην ιταλική αγορά το επώνυμο ελληνικό τυποποιημένο ελαιόλαδο, είναι απαραίτητες οι διαφορες ενέργειες οπως:

-Σταθερή και όχι αποσπασματική προβολή του ελληνικου ελαιολάδου με συνεχόμενη συμμετοχή σε εξειδικευμένες εμπορικές εκθέσεις τροφίμων και ποτών.

-Διοργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης (famtrip) με δημιοσιογράφους εξειδικευμένων εντύπων και εμπορικών αγοραστών (buyers) σε ελαιοτριβεία και εταιρείες παραγωγής και εμφιάλωσης ελαιόλαδου στην Ελλάδα, οι οποίες θα συνοδεύονται από παράλληλες εκδηλώσεις γευσιγνωσίας λαδιού

-Διοργάνωση στην ιταλικη αγορά γαστρονομικών εκδηλώσεων με υψηλής ποιότητας ελληνικά προιόντα  οι οποίες θα απευθύνονται σε δημοσιογράφους εξειδικευμένων εντύπων, bloggersκαι influencers

 -Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen  σχετικά με τις πωλήσεις ελαιόλαδου από το δίκτυο των supermarket, το 2021, το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων (26%) παρθένου και εξαιρετικά παρθένου ελαιόλαδου αφορούσε  ελαιόλαδο ιδιωτικής ετικέτας (privatelabel). Η προώθηση ομως  ελληνικού ελαιόλαδου ιδιωτικής ετικέτας στις αλυσίδες τροφίμων στην Ιταλία παρουσιάζει μεγάλες δυσκολίες, που οφείλονται στο υψηλό κόστος  μεταφοράς, εμφιάλωσης και  πρώτης ύλης και έχουν σαν αποτέλεσμα το ελληνικό προϊόν να καθίσταται μη ανταγωνιστικό σε σχέση με το ελαιόλαδο που εμφιαλώνεται στη χώρα. Σε αυτό το πλαίσιο, οι ελληνες εξαγωγείς θα πρέπει να ενώσουν τις προσπάθειές τους ώστε να διαπραγματευτούν τη θέση τους στα supermarket με επώνυμα προίόντα ελαιόλαδου «Made in Greece» {module Newsletter Banner}

-Συμμετοχή των ελληνων παραγωγών και εξαγωγέων προιόντων εκλεκτών ειδών (delicatessen) σε διοργανώσεις διαγωνισμών γευσιγνωσίας λαδιού στην Ιταλία.

-Προσπάθειες μεγαλύτερης συμμετοχής Ιταλών αγοραστών στα προγράμματα προσκεκλημένων αγοραστών των εμπορικών εκθέσεων τροφίμων και ποτών, οι οποίες διοργανώνονται στην Ελλάδα (hostedbuyersprogramme)

-Αξιοποίηση της γεωγραφικής εγγύτητας και του τουριστικού ρεύματος στη χώρα μας (1.300.000 επισκέπτες το 2019) με  συλλογική προσπάθεια για προβολή του αγροτουρισμού από τουριστικούς και άλλους φορείς (Περιφέρειες, κλαδικές ενώσεις κ.α).

-Τέλος, οι εξαγωγείς θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους, την προώθηση περιβαλλοντικά βιώσιμης συσκευασίας.Το Μιλάνο και η Περιφέρεια της Λομβαρδίας, αποτελούν πόλους πρωτοπορίας στην προστασία του περιβάλλοντος και οι εταιρείες που θα επενδύσουν στην έρευνα και ανάπτυξη περιβαλλοντικά βιώσιμων συσκευασιών, θα αποκτήσουν πλεονέκτημα στον διαρκώς αυξανόμενο αριθμό των περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένων καταναλωτών.

Την πλήρη ανάλυση της  ερευνας μπορείτε να δείτε με κλικ εδώ.